Tuesday, October 22, 2013

Moral of the story...

aku ni hobi mmg suka sgt blogwalking dan baca forum cari. byk sgt masa terluang. lol

hari ni aku dpt bbrp pengajaran drpd forum dan blog2 yg aku baca..

  1. jgn beriya sgt cerita (read: gebang) sesuatu benda yg belum pasti kita punya. cth: beli rumah. beriya2 cerita psl beli rumah dr tahun 2009, siap tunjuk website, siap ambil gambar progress, siap tunjuk brochure, siap cerita itu ini. kemain excited kalau bercerita psl rumah. walaupun progress lembab tapi still ada ayat2 penyedap hati. last2, sampai dah nak habis 2013 ni rumah tak siap lg. developer pun aku tak penah dgr. simpati sahaja pd sang blogger yg aku boleh titipkan. 

  2. certain2 MLM memang penipu. kahkahkah the MLMers will try every single damn thing to convince their potential victims to join them. aku tak kata semua ya. tupperware pun MLM jugak, tapi x annoying mcm u-know-what.

  3. some things are better left unexposed. tak payah la nak cerita in detail semua benda. org boleh muak. 

  4. back to no. 2, some people are just plain stupid or naive. percaya bulat2 dgn modus operandi MLMers ni. lps tu puji n obses tak hengat. "cantiknya baju... cantiknya rumah.... i adore u sis...." lol!

  5. syoknya jadi org kaya. tetibe je aku. hahaha

okay dah. aku nak pi sambung baca blog dan forum.

No comments: